Concurs Camí a l’Escola junio 12, 2014

La comissió del Pla Municipal d’’Absentisme escolar de Bétera està treballant per a materialitzar el projecte «Camí a l’escola», en què col·laboren alguns centres educatiu, com el nostre, la policia municipal i les regidories d’Urbanisme i d’Educació.

Aquest projecte consisteix en la creació d’una sèrie de vies de circulació per les quals els xiquets i les xiquetes del nostre poble poden arribar al seu centre a peu i d’una forma totalment autònoma, utilitzant uns recorreguts totalment segurs. A més, amb aquesta iniciativa també s’intenta fomentar l’exercici físic diari, l’abandonament progressiu de l’ús dels vehicles a motor en desplaçaments curts i pel municipi, i un coneixement més exhaustiu del carrers del nostre poble.

Al mes d’abril, l’Ajuntament, a través del Pla Municipal d’Absentisme escolar, convocà un concurs de dibuix amb el lema Dibuixa el pictograma que t’ensenya a seguir el camí a l’escola, adreçat a l’alumnat de Primària i de primer cicle de l’ESO de tots els centres de municipi que participen en el projecte.

Després d’una primera fase de selecció, s’han escollit un quants dibuixos que han estat exposat en la Sala del Jardí de la Casa Nebot; d’entre ells n’eixirà el pictograma guanyador; en què es valorarà la visualització ràpida i la identificació amb el Camí a l’Escola, així com la facilitat per a la seua estampació en un taulell.

Volem agrair la participació i l’interés mostrat pel nostre alumnat en el concurs, a més de l’esforç i la dedicació del professorat de plàstica que ha sigut l’encarregat de presentar el projecte en les aules, de supervisar els dibuixos i d’animar activament l’alumnat a què participe.

Ens agradaria molt que el pictograma elegit fóra d’un dels nostres alumnes!